Into the wild

Det var filmen. Förde tankarna lite till 2001: A space oddyssey, om man fokuserar på suveräna filmer med en viss inbyggd seghet. Men jag har annars inget illa att säga om den, en väldigt vacker film. Inget är väl i stil med Big Fish, men om jämförelserna ska börja göras har vi en het kandidat här.

Soundtracket, gjort av Pearl Jams sångare Eddie Vedder, var så pass inspirerande att jag efteråt inte hade något annat val än att sätta mig rakt ner i soffan med Oskars välintonerade gitarr (välintonerad är inte samma sak som välstämd) och låta fingrarna vandra.
Mest i D, men även G var inblandat. Det ska vara enkelt. Jag går där Eddie Vedder varit.
Lagom nyskapande. Men hey, om vi bara är öppna med det är vi alla Genuine Fakes!

Låten har ännu inget namn. Inte ens ett arbetsnamn, jag ska kanske låta Oskar döpa den.
Parentes! Vedder gjorde även en låt till Big Fish. Tillfällighet? Slut parentes.

Nu blir det sängen. Sov sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0