And the glass handed kites

Kände att jag behöver förklara hur det ligger till med albumet.
Jag är bara inne på tre genomlyssningar, men om man jämför det med deras tidigare Frengers är det definitivt mer svårtillgängligt.
Det saknar det som utmärkte förra skivan. De där individuellt starka låtarna, de drömska popslingorna med tillhörande melodier. Och självklart massvis med melankoli. Nej, det är inte sant. Melankolin finns där, men i en helt annan skepnad.
Är det helheten jag missar? Vi kommer fortfarande inte ifrån faktumet att den är kommersiellt distanserad, vilket kan vara ett problem för de flesta som vill komma inpå musiken i ett tidigt skede.
Som jag, kanske. Men jag är inte rädd för en utmaning. Jag kommer ge det här albumet mer tid innan jag kommer med mitt slutgiltiga omdöme. Om man nu någonsin kan ge ett sådant.


Kommentarer
Postat av: Julia

sugen på ny bloggdesign? :) jag gör efter dina önskemål, kolla in min blogg och läs mer :)

2008-05-23 @ 16:12:33
URL: http://juliaberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0