Hår

Hundar hårar. Jag kan inte snabeldraka (dammsuga) i mer än fem sekunder innan jag måste ta bort munstycken och rengöra det. Det är ett jobb.

Men vet ni! Jag har varit i Estocolmo med SP, och använt lite bortförklaringar för att få resa dit på skolans bekostnad.
Rundvandringen, exempelvis. Jag lärde mig iofs vart Fidde Reinfeldt bor och att man kan fiska i Mälaren direkt från regeringshuset. Undrar om vår stadsminister utnyttjat den möjligheten.
Men det var bara en skenmanöver.

Jag tror det var barrundan folket ville dit för. Den var, trots en del trötthet, riktigt najs.
Appletini? God, ja!
Seriöst, nu har jag en ny favorit.
Donald och Fidde var värst, såklart skulle de till Stureplan. Jag är bara glad att jag slapp åka dit, är inte sugen på ställen man får betala hyra för glasen på. Ja, typ så.

Vår lilla sovhytt var nog inte så hemsk trots allt - vi slapp sjösjukan. Men det var lite svårt att somna med lyset på. "De kommer om en kvart" tänkte jag. Bra, Robin! Där låg man i över en timme medan de andra pratade med Roman Abramovichs båtpersonal.

Nästa dag -Svea hovrätt.
Ett jävla liv, så kan man väl säga. Båda personerna hade i alla fall misshandlat varandra, det kan vi vara överens om. Att sedan den åtalade uppenbarligen torterat dem psykiskt och blivit förbannad på deras hundar medan den andre inte kunde ge en riktigt trovärd historia gjorde inte saken bättre.
Domaren lyckades snappa upp att Donald nästan sov och pekade på honom - de var väl rädda för att han skulle börja snarka.
Hahah - så här i efterhand önskar jag bara att jag fått Sara att gapskratta!

Man borde göra fler klassresor, det är bra skit.

Nu ska jag vänja mig vid det nyklippta håret och äta lite kvarglömda Pringles.
So long!

Kommentarer
Postat av: Liza

haha, låter som en kul resa!

jag ska jobba på ett korttidsboende.
och arvika är tveksamt, får jag inte ledigt har jag inget större val än att stanna hemma :/

2008-05-30 @ 14:25:45
URL: http://halighalie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0