TINH

Jag är en sucker för titlar. Ibland går det så långt att jag läser in mer i själva titlarna än de verk de fått äran att ge namn åt. Fast det är klart - ofta hjälps och förstärks känslan av att ha lite kunskap om själva innehållet.

Tänker just nu på ett Arkiv X-avsnitt: This is not happening. Jag ryser. Vilken titel.
Eller filmen som jag vet är för hemsk för att jag någonsin ska kunna se, Johnny Got His Gun. Fast då borde man återigen veta i stora drag vad den handlar om (jag tänker inte gå in på det här). Det är nästan för mycket djup.

Jag går nog inte in på fler. Trots allt så har jag ju faktiskt lite arbete att utföra.

Kommentarer
Postat av: Liza

Typ som boken jag läser nu, den heter "After the wreck, I picked myself up, spread my wings and flew away". Älskar den titeln, och den passar sjukt bra till innehållet med.

2009-04-13 @ 17:45:05
URL: http://halighalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0