Domen

Jag hade väl egentligen förväntat mig mer av boken jag läser just nu (Domen, av John Grisham), men för varje sida jag läst känns den mer och mer som ett tomt kräftskal. Det är så mycket utfyllnad och onödiga kapitel, sådana som har en liten, liten pyttebetydelse för storyn men som mest är till för att boken inte ska se alltför smal ut i hyllorna och därmed berättiga ett högre pris. Det är åtminstone min teori. Men sedan skulle jag ju kunna vänta tills boken är utläst med, det kan ju trots allt hända något revolutionerande i de sista 100 sidorna. Hoppet är väl det sista som överger en.

Borde sluta läsa texten på böckernas baksida. Åtminstone med sån här litteratur, där det verkar vara en sport att se hur mycket man kan avslöja om storyn och fortfarande sälja exemplar.

Firman, Dödscellen och Partners var väldigt bra. Domarens Brev var väl egentligen inte en dålig bok, men ack så ointressant och med en ganska trist upplösning.

Hoppas det slutar bättre för Domen. För efter den är jag tamigfaen klar med Grisham och hans juridiska thrillers.

Jag började ju trots allt läsa den här enbart för att den utspelar sig i Tennessee, där jag kanske ska fortsätta plugga 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0